مراسم تجليل از جمعي از جانبازان و آزادگان سرافراز با حضور استاندار يزد، معاونين، مديران كل و مشاورين استاندار در محل سالن شهيد منتظرقائم استانداري برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، محمدرضا فلاح زاده در اين مراسم با مروري بر تاريخ جنگ هاي صدر اسلام، دوران حضرت امام علي(ع) و حادثه صحراي كربلا گفت: علت تقدس اين سرزمين ها  ترويج و نشر خواسته هاي خداوند متعال و اجراي احكام و دستورات الهي توسط پيامبران و ائمه معصومين(ع) در اين مكانهاست.
استاندار يزد با بيان اين كه در انقلاب شكوهمند اسلامي ايران و دوران دفاع مقدس نيز جبهه هاي جنگ از جايگاه ويژه اي برخوردار شدند ادامه داد: جاي جاي اين جبهه ها به خون شهداي والا مقام آغشته و رنگين شده است. وي افزود: شهداي والامقام با اطاعت از فرامين ولي فقيه كه وارث پيامبر مكرم اسلام(ص) و ائمه معصومين(ع) است در جهت تحقق خواسته هاي خداوند متعال دست به جهاد زده و به درجه رفيع شهادت نائل آمدند.
فلاح زاده با اشاره به جايگاه والاي آزادگان اظهار داشت: مكاني كه آزادگان سرافراز در آن به عبادت پرداخته و زير شكنجه و تازيانه ها دوام آورده و سر تسليم فرود نياوردند و در راه ترويج اسلام ناب محمدي(ص) و اطاعت از رهبري استوار ماندند نيز مقدس است.
استاندار يزد با اشاره به فرموده حضرت امام خميني(ره) كه پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا آسيبي به مملكت نرسد گفت: امروز وظيفه داريم تا با دقت از مسير ولايت و رهبري مراقبت كرده و از آن منحرف نشويم و خواسته رهبري را هميشه مدنظر داشته باشيم.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به برنامه هاي دولت دهم كه در مراسم تنفيذ از سوي رئيس جمهوري مطرح شد و مقام معظم رهبري(مدظله العالي) نيز بر آن صحه گذاشتند خاطرنشان كرد: عدالت محوري، توجه به مناطق محروم، توجه ويژه به امور فرهنگي، اشتغال و كار آفريني، تلاش فزاينده در صحنه هاي بين المللي و سياست خارجي، طرح تحول اقتصادي و هدفمند كردن يارانه ها به همراه انجام كارهاي بابرنامه و ماندگار كه رهبر عظيم الشان انقلاب بر آن تاكيد كردند از جمله برنامه هايي است كه بايد مدنظر قرار گيرد.
وي در پايان خواستار پيگيري مصوبات سفر پرخير و بركت مقام معظم رهبري(مدظله العالي) و سفرهاي اول و دوم هيات دولت به استان شد.
در ادامه اين مراسم از جمعي از جانبازان و آزادگان سرافراز استانداري يزد در دوران هشت سال دفاع مقدس  تجليل و لوح سپاس و هدايايي به رسم يادبود به آنان تقديم شد. 

        


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا